Jaarboek 2013

•  Het lastenboek van Eleonora de Croesere - 1686 (Godelieve Feyaerts) - Overzicht van de inwoners van het toenmalige Hoeleden en opsomming van hun bezittingen.
  • Glabbeek in Azië: De familie Roekaerts (Dries Ceuppens) - Verschillende leden van deze familie vertokken in de vorige eeuw vanuit Glabbeek naar Azië - Herinneringen van Marie Anne Collon (mevrouw Paul Roekaerts) - Pater Jan Roekaerts (1943 – 2005): In memoriam.
  • Glabbeek in Azië: Zuster Mathilde Roekaerts (Michael Roekaerts) - De loopbaan in de Filippijnen van deze missiezuster van de Jacht.
  • Zo was het toen in Glabbeek..., herinneringen van Simonne Claes (Dries Ceuppens en Gaston Denruyter) - Simonne is de echtgenote van René Debecker en de moeder van architect Herman Debecker.
  • Georges Collaerts aan 't woord (opgetekend door Gaston Denruyter) - Belevenissen van de gewezen gemeentesecretaris, OCMW-secretaris en verzekeringsagent uit Attenrode-Wever bij het begin van de 2de Wereldoorlog (Georges is op 4 maart 2013 overleden).
  • Molenschattingen in het Hageland in de 19de eeuw (Staf Vandegaer) - Over "schatten op zolder" (of in het washok) - Resultaten van het eerste onderzoek van een reeks verslagen van waardeschattingen van molens in de periode 1813-1894.
  • Dagboek van Jozef Marjaux uit Wever - De aantekeningen van Jozef Marjaux als soldaat en krijgsgevangene over de periode van 10 mei tot 20 december 1940.
  • Joseph Smets (1892-1918) (Koen Lagae) - Wedervaren van Jozef Smets uit Bunsbeek als soldaat tijdens de 1ste Wereldoorlog. Jozef Smets sneuvelde op 3 juni 1918.
  • Het harde leven van de arme man in het Hoeleden van de 17de eeuw (Godelieve Feyaerts) - Beschrijving van de armoede waarin vele mensen leefden in Hoeleden ten tijde van Eleonora de Croesere.